Anomal Tillvaro

Från mörkret till ljuset

Kategori: Allmänt

 

Bloggen har stått i stiltje en kort period så här kommer en liten uppdatering.

De senaste inläggen har kretsat mycket kring mat samt träning och jag kommer inte att släppa fokus på de områdena. Det har dock blivit ett par fusk-dagar som framförallt ställt till det kostmässigt även om jag hållit i träningen. Det känns emellertid bra och jag är back on track med både träning och kost.

Fusktillfällena är inte helt oväntat relaterat till fest och alkoholintag. Det ena tillfället var vid min senaste sundsvallvistelse och det andra tillfället helgen efter i Stockholm.

Det som känns bra just nu är att träningen går bra och både kondition och styrkan börjar komma tillbaka mer och mer. Träningspasset i förrgår med grappling på förmiddagen och gym på eftermiddagen sitter fortfarande i kroppen. Trots detta mäktade jag faktiskt med en löprunda igår samt styrkepass i dag. Värt att tillägga är att jag fick världshistoriens brutalaste kramp efter att först legat i guard i evigheter mot en belgian blue i mänsklig skepnad, sedan pressat ett armlås i över en minut med full styrka. Detta efter 1.5 h på mattan, och utan att ljuga kunde jag inte gå normalt ens på hela gårdagen. Vaderna var och i viss mån fortfarande är - kraschade.

I övrigt så är vi här nere i Sveriges södra regioner i övergångsfasen mellan höst och vinter, snön har precis lagt sig som en tät matta över backen och det gör att det blir aningen ljusare, inte för att jag har något särskilt emot höstmelankolin. Det flyter också förvånansvärt bra på med sociala bitar, jobb och sånt. Det är bara att invänta svackan … 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: