Anomal Tillvaro

Breaking News - Edward Blom!

Kategori: Allmänt

 
I kväll är det Breaking News a'la "Lill-Lördag" vilket som alla andra onsdagar bjuder på allas vår sprit- och matkung - Edward Blom! Han har garanterat kommit till att bli en utav mina största favoriter som figurerar i det svenska mediaflödet. Jag kommer framöver ge denna underbara människa lite plats här i bloggen, stolt han kommer bli!
 
I övrigt så levererar ju de av Oldsberg benämnda "småfripparna", och som vi andra kallar dem; Filip och Fredrik. När jag tänker på det så undrar jag hur duons benämning initierades - vem bestämde, eller vad gjorde att den ståtliga och längre sundsvallsfostrade Fredrik fick hamna efter lönnfeta Filip? Om någon har svaret så förtälj gärna detta för mig.
 
Samtidigt som jag egentligen borde tröttna på dessa spelevinkar. Som igår då de drog parallellen mellan mjölner(oftast smyckeform, halsband) och ny-nazism samt hänvisade till wikipedia och ultima thule. Det är fler än en gång dessa herrar är ute på hal is. Och ja, jag vet att de båda har en historia på Aftonbladet i bagaget.
 
... men jag tröttnar inte på dem! F&F är, trots efter dryga tio år i rampljuset fortfarande nyskapande och verkar ha en otrolig entusiasm i allt de gör. De besitter också en unik förmåga till att improvisera och med en fantastisk kreativitet alltid komma upp med saker och ting "on the fly". De som tvivlar på detta borde verkligen gå på någon av deras produktioner live - det är galet imponerande. 
 
Hmm... Det var egentligen inte det här jag skulle skriva om i inlägget men vad gör det, jag sparar istället mina andra funderingar och inläggsmaterial till en annan gång. Som Arnlold sade en gång i tiden - I'll be back!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: