Anomal Tillvaro

Seriekoll: Breaking Bad

Kategori: TV

Sagan om Walter White aka ”Heisenberg” är nu slut. Den måste med en subjektiv objektivitet ses som den bästa serien någonsin skapad. Då jag själv är långt ifrån någon serienörd och de serier jag följt de senaste åren förmodligen går att räkna på en hand så kom jag ganska sent in i Breaking Bad vilket samtidigt kan ses som en fördel att då jag kunnat se fyra säsonger utan uppehåll.

Unikt med Breaking Bad är att till skillnad från många andra serier så tappar den inte i kvalitet och både manus och skådespelarinsatserna är rakt igenom de fem säsongerna i fullkomlig världsklass. Egentligen kan jag fortsätta hylla denna serie tills bokstäverna tar slut men jag tror ändå de flesta redan förstått poängen – de som inte sett serien gör sitt liv en otjänst att inte genast ta tag i saken.

Vetenskapsmannan och kvantfysikern som Mr.White ”stulit” sitt smeknamn ifrån - Werner Heisenberg, osäkerhetsprincipens fader är någon jag har stor respekt för. Hädanefter så kommer för mig efternamnet ”Heisenberg” ha två meningar. Om den reella eller den fiktiva imponerat mest låter jag vara osagt…

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: